Snart över

Påsken har varit härlig med två dagar av underbart solsken. Jag har nog fått en hel del färg för det enda jag gjorde var att sitta vid elden med ansiktet vänt mot solen. Jag grillade ingenting tyvärr, mest pga dålig planering, för det enda de andra grillade var korv och fläsk, vilket jag inte äter. Men grillsäsongen har ju knappt börjat så jag är inte ledsen för det.

Igår var det påskmat alltså och mamma stod för förrätt och varmrätt som var smördegsinbakad laxröra som bestod av lax, hackat ägg, västerbottensost och creme fraiche, riktigt gott. Varmrätten blev väldigt opåskig då det var en thailändsk kycklinggryta med kokosmjölk, också den jättegod. Tyvärr blev efterrätten misslyckad, då jag aldrig gjort den förut, skulle komponera den eftersom. Till råga på allt så skulle vi ha gäster med på middagen, vilket jag inte blivit informerad om, och isåfall hade jag ju gjort något mer säkert.

Nu tog den italienska marängen slut, och jag fick improvisera en hel del, vilket slutade med att jag blev på dåligt humör och inte alls nöjd med resultatet. Den blev väldigt söt och med liten skillnad på konsistens, så jag skulle definitivt inte göra så om jag skulle göra om den igen. Potential har den, så jag får bara försöka igen. Bilder på allt kommer imorgon då jag kommer tillbaks till Umeå, orkar inte krångla med bilder och sånt just nu känner jag.

Idag åt vi iallafall en väldigt god frukost, med bland annat egg in a basket som jag tillagade, och mammas äggmacka med kaviar och creme fraiche.

Påskägg har jag fått, men nu är jag övertygad om att jag i fortsättningen ska göra mitt eget påskägg, för vi fick inte ens påskgodis i ägget utan vanligt karamellkungen-godis. Jag hade förvisso helst haft choklad av bra kvalitet i mitt ägg, nötter och torkad frukt. Jag är jätteglad att min mamma ansträngde sig för att hitta gott godis åt oss, men karamellkungens choklad är inte god och kommer aldrig att vara. Jag får fixa nåt riktigt gott till nästa lördag istället :) Hoppas ni andra har haft en riktigt bra påsk! Vi hörs igen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0