Egg in a basket

Idag åt jag världens godaste frukost, verkligen något jag rekommenderar! Egg in a basket, eller direkt översatt, ägg i en korg. Jag använde en ramekin som har perfekt storlek för det här. Först tog jag en skiva müslitoast och penslade med smör. Sedan tryckte jag ner brödet i formen så att botten och kanter var täckta. Efter det strösslade jag lite riven ost i botten, knäckte i ett ägg, strösslade på mer ost och hade även på lite havssalt och svartpeppar. En liten klick keso fick vara med också. Sen in i ugnen i ca 20 minuter på 200 grader och så var det färdigt. Så fruktansvärt gott och så enkelt!


Innan ugnen.


Precis färdig.


Urplockad från formen.


Krämig och härlig var den!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

svar: jag hade nog för lite kakao, så det smakade mest soja faktiskt. Men när jag har ätit detta innan är det mycket gott. Det är väldigt svårt att förklara smaken dock ;P

2009-03-07 @ 14:15:34
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: Camilla

Låter jättegott=)

2009-03-07 @ 14:49:33
Postat av: Molly

svar: okej, det kanske var så :)

jag gillade att ha lax på :) även en god lagrad ost kan vara gott på :)

vad går du för utbildning?:)

ha en fortsatt bra dag :)

2009-03-07 @ 15:39:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0