Pannkaksbulle med vaniljstekt nektarin

Jag fick ett bra tips från Mollys blogg imorse, på en så kallad pannkaksbulle, och jag blev inspirerad att göra en likadan. Nu blev den inte alls likadan, och inte alls lika snygg. Receptet följde jag, men istället för muffinsform så använde jag ramekins och antagligen var de kanske lite för stora för det här ändamålet och bullarna steg inte så mycket som de borde ha gjort. I slutändan gick de ändå an att äta och räddningen blev de vaniljstekta nektarinskivorna som jag åt tillsammans med kesella. I o m att nektarinerna inte är så söta nu så är det perfekt att steka dem, då sötman kommer fram mer på det viset. Självklart hjälpte vaniljsockret också till :) Nu är det dags att sätta igång med tentaplugget!





Kommentarer
Postat av: Molly

hej tjejen!

här är det mulet just nu, men efter frukost var det soligt så jag hann med en härlig promenad :) planer för helgen? jag hoppas på IKEA i morgon, men det beror på om jag har någon som kör :p du får ha det då bra. synd att pannkaksmuffinsen inte blev bra, fast jag tycker att den ser ut att ha blivit det :)

take care! kramar

2009-05-23 @ 13:48:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Filibabba

åh vad gott det ser ut! :D

2009-05-23 @ 13:56:27
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0