Grillade potatisbullar & yoghurtsås

Ännu en potatisrätt, men nu börjar det faktiskt sina i potatisförrådet så snart får jag variera mig med andra tillbehör igen. Idag gjorde jag potatisbullar av mosad kokt mandelpotatis, sojamjölk, örtsalt, svartpeppar, dijonsenap och persilja. Till gjorde jag en sås av yoghurt, persilja, sambal oelek, örtsalt, svartpeppar och finhackat citrongräs. På tallriken hamnade också en indieburgare (nutana), broccoli och champinjon. Tyvärr tänkte jag inte på att det blev många puck-liknande saker på tallriken, men nåja. Tyvärr var mandelpotatis, kanske ganska logiskt, ingen höjdare att göra potatisbullar av då de är ganska mjöliga så de hade en tendens att falla isär. Men gott var det iallafall så jag är nöjd!


Kunde inte motstå en solig matbild idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0