Förstår ni hur jag menar?

Japp, det gjorde vi allihop, för Mathias Dahlgren var väldigt tydlig i allt han sa. Jag undrade ett tag om jag skulle börja räkna antalet gånger han ställde den frågan, men då hade jag tappat fokus på det han faktiskt sa emellan som jag väldigt gärna ville komma ihåg och få med mig från den här dagen. Till en början pratade han en del om hur han började i branschen, lite om vad han hade gjort de senaste 22 åren och så gick han till slut igenom menyn inför morgondagens servering.

Det är fågel som står på menyn och det blir bland annat gåslever, rökt kalkonbröst och majskyckling med diverse tillbehör. Efterrätten blir råstekt rabarber med yoghurtglass och vi ska även fixa ett bröd med smaksatt smör till. På bilden här nedanför berättade han om att det är bättre att göra ett enda stort och gott bröd med mycket arom än flera mindre från samma degsats som bara smaksatts med olika kryddor i slutfasen. Enkelt men klockrent är bättre än att försöka sig på något avancerat som man inte riktigt har grepp om. Ungefär. Det är skönt med en sån inställning, och jag vet att jag som gäst på en restaurang uppskattar enkelhet framför tillkrånglat, det känns så onödigt. Nåja. Dagen gick rätt ok, även om det blev lite stressigt på slutet. Imorgon gäller det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Detta inlägg skulle ju passa perfa för restauranghögskolans blogg! Precis som det är! :)) Pöss på de!

2009-05-08 @ 00:54:36
Postat av: Katarina

Tycker jag med! du är vår bloggarmästare! restauranghögskolans studentförenings skullt tycka det var en ära om du bloggade och en stor lättnad att läsa annat än mitt dravel.

2009-05-08 @ 10:18:24
Postat av: katarina

däremot förstår jag inte vad han menar... vad är det egentligen han har ritat upp ;)

2009-05-09 @ 11:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0