Blodomloppet

Orkar knappt sitta vid datorn, så slut är jag. Ugh. Jag kom onödigt tidigt till platsen där vi skulle starta, precis som jag hade tänkt förvisso, men jag hade lätt kunnat komma en timme senare utan problem. Jag tror jag var nummer 2 på plats eller nåt, väldigt onördigt. Men från kl 17 började det komma en del folk och från 18 bara försvann tiden. Jag var grymt peppad och hade laddat mp3-spelaren med bara fartig och bra musik så det gick undan rätt bra när startskottet gick. Tyvärr verkade folk ta det här på liv eller död och var tvungna att knuffa sig fram. Visst kan jag ta några knuffningar och skuffningar, men till slut var det en som nästan fällde mig och då blev jag faktiskt lite vrång.

Som tur är lugnar det ner sig efter ett tag och speciellt då fem-kilometersspåret och tio-kilometersspåret delar på sig. Jag kan säga så mycket att hade jag sprungit själv hade det inte gått så fort som det gick, för man blir påverkad vare sig man vill eller inte. Det var nästan alltid någon jag sprang efter eller hade som mål att komma ikapp. Både bra och dåligt, för man tar kanske ut sig lite mer än man tänkt, lite för snabbt.

Dessutom gjorde jag misstaget att se fel på skyltarna som visade hur många kilometer man sprungit. Jag såg 8 på en skylt och började spurta och strax därefter kom en uppförsbacke som nästan tog kål på mig, flera andra var tvungna att stanna. Kanske borde jag gjort det, men jag vet att stannar jag så har jag gett upp, så jag fortsatte. Sista två kilometrarna började jag undra varför jag var med på det här, det var SÅ jobbigt! Men. Jag kom i mål. Och tiden? Ja, vem vet exakt, de hade klantat till det så tidtagningen fungerade inte när vi kom imål. Så en stund senare tittade jag på tiden på min mp3-spelare och enligt den borde jag klarat mig i mål på under 50 minuter. Om så är fallet så har jag förbättrat min tid med 4 minuter, så nöjd det är jag. Frågan är bara hur jag nu ska klå mitt eget rekord nästa år?


Jag lyckades vinna en drös färska kryddor på mitt startnummer, trevligt!

En glassig t-shirt fick alla som var med.

Och självklart en medalj sprejad med den mest gyllene av färger.

En darrhänt bild på kycklingrullen jag gjorde när jag kom hem. Blandsallad, färsk basilika (igen, trevlig vinst), grillad kyckling från lunchen med philadelphia, norrskensfil och mango chutney, tomat, champinjon och ananas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0