Alpmüsli i blått

Ja, eller lite lila kanske. Igår förberedde jag alpmüsli genom att blanda vanliga havregryn, blandgryn, hirsflingor, phsylliumfrön, salt, kanel, ingefära och vaniljpulver. Hällde i lite sojamjölk, rörde om, plastade in och ställde i kylen. Idag var den härligt krämig och jag pudrade först det hela med blåbärspulver. Sen hade jag på hackat äpple, en dadel i bitar, hackade mandlar och så den smaksatta Verum hälsofil jag använt mig av de senaste dagarna. Mycket god frukost om jag får säga det själv.

Solen skiner idag med, det är nästan så att det är för bra för att vara sant. Dagen ska dock spenderas inomhus, på en föreläsning om franska ostar. Inte helt fel förvisso. Igår fick vi också veta vad vi ska laga på den praktiska tentan, och jag måste säga att jag är orolig. Det blir till att öva in allt i minsta detalj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0