Vildsvinsköttbullar med favabönspuré

Eftersom jag hade så fina köttbullar färdiglagade sen i helgen så var det givet till dagens middag. Favabönorna ville jag prova på ett nytt sätt så jag kokade dem i några minuter och mixade sedan med kesella, chili, citroncest, citronsaft, havssalt och peppar. Smakerna blev bra, men bönorna gav en något kärv eftersmak så nästa gång kokar jag dem nog lite längre. Till en början tänkte jag bara servera köttbullarna med fullkornsspagetti och purén, men det kändes lite tråkigt så jag blandade även i lite ajvar relish oliv i spagettin. Kanongott!

Jag fick för övrigt en kommentar idag om att jag alltid gör samma slags måltider och att det blir tråkigt att läsa om. Jag blev lite deppad över det eftersom jag har ansträngt mig en hel del den senaste tiden med att komma på lite roligare saker. Om det är fler som tycker så så vill jag gärna att ni säger till, för det kan mycket väl vara så att jag snöar in mig på vissa saker och inte märker det själv. Jag vill ju ha en blogg som är inspirerande och rolig att följa. Tips och idéer är väldigt välkomna!




Kommentarer
Postat av: Y

haha ok..själv tycker jag du verkar ha något helt nytt varje dag... så jag hatar dig för du får alltid äta god mat VARJE dag..det är fuskigt och jag förstår inte varför du kan äta så god mat fastän du är student...tar du extra bidrag??

2009-03-30 @ 20:30:21
Postat av: Eva-Stina

Haha näe, men jag har inte råd med så mycket annat faktiskt.. men god mat går före det mesta för min del :) Sen så behöver det inte bli så dyrt om man vet var man ska handla. Jag kan gå till tre olika butiker som ligger kors och tvärs över Umeå bara för att få det jag vill ha till rätt pris. När jag orkar alltså :)

2009-03-30 @ 21:02:40
Postat av: Anna

Din blogg ÄR inspirerande och rolig att läsa!

2009-03-31 @ 18:54:08
Postat av: Anna

självklart är det kul att läsa din blogg... synd att du inte bor kvar i luleå så man kunde få smaka på din matlagning ;)

kramkram



anna johansson

2009-04-01 @ 15:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0