Superprotiengröt med kanel- & ingefärapäron

Idag gjorde jag en lite annorlunda version av min proteingröt. Jag blandade ner ett ägg med havregryn, någon matsked keso, linfrön, kanel, nyriven muskot, en hackad dadel, 1,5 dl vatten och ½ dl sojamjölk. Kokade upp det och serverade med päronskivor som jag mikrade på hög effekt tillsammans med kanel och ingefära, så de blev alldeles mjuka och härliga. Hade dessutom hackade hasselnötter och sojamjölk till. Jag som alltid har frukt på min gröt har inte ens kommit på tanken att man kan värma frukten på det viset, det blir ju verkligen jättegott! Äpple måste funka väldigt bra det med.




Kommentarer
Postat av: lina

Du den där gröten måste jag testa! Låter ju supergod!!!

2009-03-17 @ 12:53:41
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Matilda

haha! :-D vissa dagar VILL jag vara som tilly, och bara strunta i smutsen, men jag KAN liksom inte.... jag är nog en riktig pedant... iaf när det kommer till prylar. kan knappt gå och lägga mig på kvällen om det inte är städat! HATAR nämligen att vakna upp till ett stort stök.



men det där med dammning och moppning.. det man inte ser, vet man inte om. eller? :-)



nämen herregud vilket recept! hur fasen kommer du på såna avancerade grejer? har precis lärt mig havregryn+vatten+salt = havregrynsgröt. sen en klick äppelmos på det... tadaa! mer avancerat än så har jag inte lyckats med! haha!

2009-03-17 @ 16:05:42
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0