Stekt ris med ägg och quorn

Jag hittade ett recept på stekt ris på en kanonbra sida, men så tappade jag bort det så jag fick gå efter det lilla jag faktiskt kom ihåg. Jag vispade upp ett ägg som jag sen hällde i stekpannan. Efter 10 sekunder vickade jag på stekpannan så ägget fördelades jämnt. När det stelnat tillräckligt vek jag det dubbelt och lät det steka någon minut innan jag plockade upp det. Sen stekte jag hackad rödlök, tomat och champinjon. Därefter hade jag i kokt parboiled/rött ris som fick steka med ett tag. Jag skar sen det stekta ägget och en quornfilé i fyrkanter och blandade ner i risröran. Kryddade med havssalt, soja, svartpeppar och sambal oelek och serverade till slut det hela med blandsallad. Det var riktigt gott och det kommer jag göra fler gånger!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0