Pumpasoppa med sting

Hade lite butternutpumpa kvar så jag tänkte jag skulle göra en krämig, kryddig variant. Problemet var antingen att jag hade för lite pumpa eller för mycket vatten i.. för den blev väldigt blaskig tyvärr. Men god ändå, vilket är huvudsaken. Stekte iallafall pumpan i bitar tillsammans med sharlottenlök, sambal oelek och riven ingefära innan jag hällde i vatten och lite buljongtärning. Det fick puttra ett tag och sen mixade jag den slät, tillsatte sojagrädde, limesaft, cayennepeppar och rostade pumpafrön på toppen. Till åt jag en fröig-halva med kesella, basilika, sallad, champinjon och kallrökt lax, vilket kanske inte passade egentligen, men jag måste använda upp laxen så vad gör man :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0