Proteingröt med chokladsmak

Jag kanske har blivit lite inspirerad av allt bakande med choklad i skolan, men första gången jag såg den var på Mollys blogg och chokladtokig som jag är så blev jag lite nyfiken. Idag gjorde jag den proteingröt jag brukar göra, gryn + ett ägg, men tillsatte också lite kakao, och det var verkligen inte mycket, inte ens en halv tesked skulle jag tro, men det räckte för att ge mycket smak. Den både såg trevlig ut och smakade riktigt gott. Hackat päron, vindruvor, hasselnötter och sojamjölk fick också vara med.

Solen skiner här idag och tro det eller ej, men jag hörde fågelkvitter just, det där typiska vårkvittret som jag tyvärr inte kan koppla till någon fågel. Skämmas borde jag, uppväxt i jämtlands skogar som jag är. Hur som helst så är det ett väldigt välkommet, äntligen kanske våren är på väg? Påsken närmar sig iallafall med stormsteg, ska bli skönt med lite ledighet.


Kommentarer
Postat av: Molly

ser gott ut :) har du testat carobpulver någon gång?:)

hoppas att du har haft en bra dag :) här är det ganska bra :) har varit inomhus och kurerat mig :)



vi är nog ganska lika när det gäller mat (tänkte på inlägget om att mkt mat slängs i onödan). jag äter fil, keso och sånt som kan vara över en vecka gammal och jag lever :p



du får ha en fortsatt bra kväll tjejen :) nu är det halv åtta hos mig som gäller här :)

kramar

2009-03-31 @ 19:20:16
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0