Nystädat

Hela dagen igår blev en riktig städardag. Jag dammsög och skurade köket, hallen och mitt eget rum, plockade undan och fixade. Sen var det tvättdag också. Nån promenad hann jag aldrig med, hade fullt upp med annat. Men nu skiner det iallafall i mitt rum och man kan numera gå omkring här utan att snubbla på saker. Mission accomplished. Idag ska jag till vårdcentralen och träffa läkaren, som kommer stjäla en massa pengar från mig. Lite irriterad blev jag när jag blev lovad att distriktssköterskan jag träffade förra veckan skulle fixa så en läkare skrev ut recept på medicin, men när jag väl var där så var det en sköterska som förmodligen var helt färsk ute i arbetslivet och verkade inte helt säker på att hon kunde ge mig rätt diagnos. Så nu får jag betala både för ett möte med henne och nu med en läkare, som dessutom tar sjuka 300 kr för att konstatera något som egentligen är väldigt tydligt. Ja, jag är lite bitter.

Utöver det så har jag föreläsning efter lunch och senare blir det bodypump. Längtar inte efter att gå ut, för även om det bara är -1 ute så blåser och stormar det och det är nästan värre än om det är iskallt. Ja, det är måndag, ja jag är trött och ja jag önskar bara den här dagen kunde vara över..typ nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0