Nya krafter

Idag tog jag igen gårdagens missade träning. Jag hade verkligen skitkul när jag var ute och sprang, jag log mot de jag mötte för jag var på så bra humör och skuttade omkring lite extra när jag hade en bra låt i mp3-spelaren. När jag sen kom till den värsta uppförsbacken på min joggingslinga så bestämde jag mig för att köra lite intervallträning så jag tog i allt vad jag hade och sprang uppför hela backen. Vilken känsla! Jag kände verkligen hur varenda muskel i kroppen spändes och hjälpte till för att ta mig så snabbt som möjligt upp för backen.

Sprang ner igen och körde en gång till och tog i ännu mer, verkligen en frihetskänsla utan dess like. Och det är ju superbra att köra lite olika hastigheter och inte köra samma lunk hela tiden, som kroppen är van vid. Det gäller att utmana. Sen när det började närma sig slutet på rundan kändes det lite snopet så jag sprang lite längre den här gången och jag hade fortfarande ork kvar när jag kom hem. Grymt skönt. Och närmare milen blev det nog idag.

Dagens frukost blev således ännu godare än vanligt, yoghurt med hallon, mango, sharonfrukt, hackat fikon, hackade hasselnötter och en liten näve fullkornsflingor. Sen blev jag grymt sugen på en äggmacka så det fick det bli, med keso, sallad, paprika och alfaalfagroddar. Mums!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0