Lite trist

Så var det måndag och den efterlängtade helgen är tyvärr över. Det var en helt underbar helg som jag kommer minnas länge framöver och det är ju bra förstås, men det är så tråkigt att det ska gå så fort. Jag hade velat suga åt mig ännu mer av den här helgkänslan. Men livet går vidare och på fredag är det tenta igen. Den här gången vet jag inte om det kommer gå vägen, då jag insåg att jag inte har kurslitteraturen och det tar för lång tid att beställa den från nätet nu. Plus att jag förstås inte har råd med den. Jag får helt enkelt gå efter vad vi pratar om på föreläsningarna.

En annan sak som är tråkig
är ju att min dejt numera är tillbaka i södra Sverige och nästa gång vi ses blir om en månad när jag åker ner över påsk. Lite drygt att dejta någon som bor en bit bort, ja det är det. Men jag antar att nästa möte blir antingen det sista eller en fortsättning på något längre och det kommer vara skönt när man vet. Då är det bara att gilla läget.

Men det är i framtiden och nu är nu. Jag har föreläsning på eftermiddagen och nu startar något nytt som inte har med tentan att göra, ett grupparbete om S.M.A.R.T. - mat. Det är alltså:
  • S för större andel vegetabilier
  • M för mindre utrymme för tomma kalorier
  • A för andelen ekologiskt ökas
  • R för rätt köttval, rätt grönsaksval
  • T för transportsnålt. 
Detta har tagits fram av Centrum för Tillämpad Näringslära och har stöd av Konsumentverket och Livsmedelsverket. Får väl se idag vad arbetet går ut på. Så dags att duscha och komma igång med dagen.


Dagens frukost, en fullkornsmacka med leverpastej, keso, sallad och paprika. Till det yoghurt med hackat päron, müsli och hackade hasselnötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0