Kvällen i stort

Sittningen var en riktig höjdare! Jag är grymt nöjd med kvällen, den var perfekt. Maten hade kunnat vara snäppet bättre, men den kändes ändå som en mindre detalj i sammanhanget. Vi sjöng snapsvisor och vid ett tillfälle fick jag alla att göra fader abraham, det var kul :) Tyvärr blev det lite väl mycket att dricka för min del, även om det var samma mängd som för alla andra, så jag drack bara vatten från kl 21 ungefär. Men det blev en hel del dansande och skuttande och prat med trevligt folk. Jag stannade faktiskt till ett, halv två, innan jag kände att det var dags att bege sig hemåt.

Kvällens höjdpunkt var när de spelade The killers låt "Mr brightside" och kvällens downer var när en kille ramlade över mig och jag slog i golvet. Jag misstänker att ett stort blåmärke kommer uppenbara sig inom en snar framtid. Nu har jag iallafall ätit en slags brunch i form av en varm macka med müslitoastbrödet, keso, mango chutney, lite mosad viltfärsbiff som var kvar sen i fredags, tomat och champinjon. Åt även en sharonfrukt till. Mycket bra mat så här dagen efter kände jag. Och müslitoastbrödet funkade väldigt bra till detta så det var inte ett helt dåligt köp trots allt.


Brunchen.

Gårdagens förrätt. Svamptoast med vit chokladkräm.

Varmrätten, kycklingfilé med potatisgratäng och rödvinssås med choklad.

Efterrätten. Chokladtårta med tranbärssorbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0