Kokosgryta med kyckling & kikärter

Hade egentligen ingen aning om vad jag skulle göra för mat när jag kom hem, bortsett från att det skulle bli nåt med kyckling då jag tog fram en filé ur frysen imorse. Sen kom jag på att jag hade kokosmjölk i frysen sen förut, och kikärter i kylskåpet som behövde användas upp. Så med detta gjorde jag en gryta och la till tärnad paprika, hackad lök och champinjoner, riven morot, broccoli, lite buljongtärning och red curry-paste. Till åt jag bulgur, blandsallad och de sista stackars körsbärstomaterna jag hade kvar. Stackars var det verkligen, de var mjuka och såg lite småledsna ut.. men goda för det :) Jag är medveten om att det blir många snabba ihopsläng på veckorna, men ibland har jag bara inte tid och ork att vara så kreativ. Det får jag spara till helgerna och nu till helgen hoppas jag att det dessutom äntligen blir lite brödbak!


Kommentarer
Postat av: jenny

Jo, Carl Jan ser jag allt ibland. Men inte så ofta som varje vecka! Man han dyker upp då och då. Gärna när det vankas fin middag någonstans! Jag jobbar ju på Gästgivargården varannan helg, där syns han lite oftare!Ofta full som kastrull! Haha!



Jag vill läsa något pedagogiskt. Gärna som har med träning att göra. Kommer alltid kunna det jag lärt mig, och det är jag glad över. Men samtidigt glad över att jag kommit i underfund med att jag ska hoppa! Grythyttan är en bra skola, verkligen! Lär känna mycket folk och kontakter för framtiden! Hur är det där uppe?

2009-03-10 @ 21:26:26
URL: http://metrobloggen.se/hosjenny
Postat av: Molly

jag tycker att det både ser och låter gott :)

2009-03-11 @ 08:45:58
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0