Kaffepasta med krämig kycklingröra

Jag var lite extra modig idag och provade något helt nytt, pasta kokat i kaffe! Valde saltå kvarns fullkornsspagetti som jag kokade i bryggt zoegaskaffe med lite salt. Till stekte jag strimlad zucchini, champinjon, rödlök och sambal oelek. Sedan hällde jag på lite havregrädde och en del av den grillade kycklingen från igår, uppskuren i mindre bitar. När allt var färdigstekt rörde jag också ner en klick kesella och kryddade det hela bara med havssalt och nymalen svartpeppar. Kaffepastan smakade verkligen mycket kaffe och jag gillade det, men alla skulle nog inte göra det. En fördel om man dricker kaffe vanligtvis skulle jag tro :) Pastan såg rolig ut också, lite som kolasnören.




Kommentarer
Postat av: Anonym

wow, cool pasta :D

2009-03-15 @ 18:11:24
URL: http://bodycombat.blogg.se/
Postat av: Ida V

Hahaha!! Crazy!! :P

2009-03-19 @ 22:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0