Jag är kär

Och jag tror det här kan vara en livslång kärlek. Dagens frukost alltså. Jag har Molly att tacka för den här fantastiska upptäckten, så stort stort tack! Jag gjorde det som hon tipsade om för någon dag sen, blandade havregryn med mjölk över natten. Jag använde havre/quinoa-blandningen och hällde i lite sojamjölk, plus en nypa salt. Imorse var det härligt krämigt. Jag hackade en dadel i småbitar, plus att jag hade på lite sharonfrukt i bitar. Sen då? Visste inte om jag skulle ha mjölk eller yoghurt, men jag kände mig lite crazy idag så jag tog yoghurt och sen ringlade jag också över lite flytande honung och my god.. det var den absolut godaste frukosten jag ätit på länge! Inte alls avancerat eller särskilt speciellt, men gudomligt gott. Det här kommer jag göra många fler gånger. Till åt jag däremot nåt ganska vanligt, fullkornsmacka med leverpastej, keso, sallad och paprika. Och Zoegas kaffe till förstås. Mums!


Kommentarer
Postat av: Molly

hej tjejen!

vad kul att du gillar alpmüsli :) jättekul att du var snabb med att testa den :) tror att många som besöker min blogg var skeptiska till om det går att äta alpmüsli ;) gott med dadlar också:)



din ris och linsrätt ovan ser väldigt god ut, låter god också på din beskrivning :)



på din fråga om jag trivs i h-sand så säger jag nog sådär. jag trivs bättre på västkusten där jag bodde i 12 år innan jag flyttade hit. trivs du i umeå? är du därifrån eller har du flyttat dit för studierna?:)

du får ha en fortsatt bra dag :)

kram kram

2009-03-12 @ 15:12:27
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

haha du fick mig att springa till affären och köpa sharonfrukt (aldrig ätit förr.) Ska pröva receptet :) Låter himmelskt.

2009-03-12 @ 22:01:44
URL: http://timjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0