Indiskinspirerad lins- & risrätt

Idag tog jag inspiration från ett recept jag hittade via Tastespotting, med lite indisk touch, även om slutversionen kanske inte innehöll så många indiska kryddor. Jag kokade parboiled/rött råris tillsammans med gröna linser och samtidigt stekte jag finstrimlad ingefära och morot tillsammans med schezuanpeppar, curry, sambal oelek och fänkålsfrön. När linser och ris sen var klart så blandade jag ner det tillsammans med stekta och blandade runt för att verkligen få med alla smaker ordentligt. Jag blandade även i hackade salladsblad och tomat och en klick kesella. Pricken över i:et fick bli några rostade cashewnötter. Gott, men lite väl starkt så jag får se upp med kryddningen nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Eva

Shit, vad du är duktig :)

2009-03-12 @ 14:48:39
URL: http://eemmjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0