I helped!

Två röster fick Malena av mig och jag är ändå glad att jag offrade de kronorna, vem vet, de kan ha varit avgörande. Men förstår ni vad det här betyder? För en gångs skull har vi chans att vinna eurovision song contest, och viktigast av allt, för en gångs skull behöver vi inte skämmas för Sveriges bidrag. Helt ärligt har jag knappt orkat se på melodifestivalen de senaste åren för det har varit så mkt.. ja, skit, om ni ursäktar. I år tyckte jag alla bidrag var jättebra (även om vissa låtar helt enkelt inte passade i sammanhanget) och det syndes ju rätt tydligt på juryns poäng som skilde sig nåt enormt.

Caroline af Ugglas fick helt klart sin välförtjänta hyllning, hon är ju fantastisk på alla sätt och vis. Två framträdanden gav mig rysningar ikväll, hennes och Malenas. Synd att Ugglas inte passar i Eurovision, men hon har ju fått ett rejält lyft ändå bland svenska folket i och med detta. Kvällens roligaste måste ha varit Måns min när han bara fick..ja, vad var det, Sveriges 6-poängare? Förlorar-minen måste man öva på innan Måns. Och kvällens klockrena var förmodligen att jurypoängen lästes upp av komiker, det var helt genialiskt. Mycket kan man säga om Mede också, men jag tycker hon har gått och blivit en superbra programledare. Perfekt är tråkigt, Mede är rolig. Ja, ibland.

Till sist.. ja, nu var jag då alldeles för trött för att orka komma på nåt mer att diskutera om kvällen. Men naturgodiset var gott, vinet superbt och nu ropar sängen på mig. Ja ja, jag kommer.


Kommentarer
Postat av: molly

hej och god morgon!

hoppas att du har sovit gott :) här är det bara bra :)

jo, det blir en tripp till stora staden sthlm i några dagar :)

vad ska du hitta på idag och till veckan?:) ha en bra dag! kramar

2009-03-15 @ 09:38:43
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0