Hemma igen

Så var ytterligare en matlagningsdag över. Det var roligt och inspirerande och jag tyckte vi fick till bra kombinationer. Förutom att vi misslyckades med våra ugnsbakade rotfrukter som blev alldeles för mjuka, men det är sånt som händer. Brödet som var ett vallmo- & solrosbröd blev helt ok faktiskt, även kladdkakan, även om den var lite väl kladdig till och med för att vara kladdkaka och då körde vi den längre i ugnen än vi skulle. Vi serverade med en melbasås som var gudomligt god, fick faktiskt med mig lite hem som jag ska frysa in och spara till nån efterrätt nån gång. Brödet fick jag också med mig en bit av så det ska jag prova till frukost imorgon. Eller blir det kycklingsoppa till middag? Vem vet. Nu ska jag försöka motivera mig till att läsa på inför tentan innan det är dags för träning. Jogging och core control idag.


Maten som min grupp lagade. Laxfilé med cashew- & pistagenötstäcke med citroncest. Ugnsbakad sötpotatis, rödlök, fänkål och paprika och en yoghurtbaserad sås med basilika, chili och vitlök. Jag åt laxen eftersom jag inte äter nötkött och den var riktigt god!


Efterrätten vi gjorde.


En grupp gjorde fiskgryta på sej.


En annan grupp gjorde kycklinggryta med kokosmjölk och yasminris.


Det här var maten vi fick, men som jag bara smakade lite av innan jag högg in på laxen. Det är iallafall lövbiff med italiensk tomatsås.


Efterrätten vi fick. Chokladkaka med pistagenötter och flingsalt med en honung- & limekräm. Väldigt gott med salt och surt!


Vallmo- & solrosfröbrödet våran grupp bakade.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag är bara nyfiken. Vad är det för linje du går? Läser jämt din blogg förrästen! verkligen inspirerande! =)

2009-03-10 @ 14:20:30
URL: http://metrobloggen.se/hosjenny
Postat av: jenny

Hej du! Hm, vad ska jag säga! Jag läser just nu på Gryhyttans restauranghögskola med inriktning mot dryck. Efter två år med mer och mer träningsintresse och mindre dryckintresse ska jag nu sluta efter två år. Älskar fortfarande vin och" mat och dryck i kombination" men det är inget jag vill jobba med, endast ett stort intresse! Därför känns det som rätt val! Men ..man kan ju kort och gott säga att vi har något gemensamt!:)

2009-03-10 @ 15:13:53
URL: http://metrobloggen.se/hosjenny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0