Fruktsallad med keso och yoghurt

Vilken lång lång dag det blev idag. Först promenad in till stan där jag och de andra som jobbar med S.M.A.R.T.-mat grupparbetet besökte lite olika ställen för att få information till arbetet. Vi ska dit imorgon igen och då tar jag med kameran så ska ni få se vilka fantastiska små butiker vi har här, som jag inte ens känt till tidigare. Hur som helst så blev det massor med promenerande och alldeles för sen lunch för mig, som är väldigt noga med mina mattider. Detta för att jag dels blir som ett kolli om jag inte får äta regelbundet och dels för att jag blir ilsk som ett bi. Det var precis det som hände. Inte så lyckat när vi var tvungna att vara produktiva idag.

Jag trodde aldrig dagen skulle ta slut, men här sitter jag nu och har nyss ätit mitt kvällsmål som idag faktiskt inte blev en smoothie, utan en fruktsallad med keso, yoghurt, sharonfrukt, äpple, mango (som inte är med på bild då jag kom på att jag skulle ha det i efterhand) , hackade mandlar, hackat torkat fikon, gojibär, kanel och ingefära. Till drack jag en kopp med rooibusthé med smak av blåbärsmuffins, det är den godaste thésorten jag vet. Jag fick även njuta av det senaste avsnittet av house samtidigt, så nu är jag någorlunda i harmoni med mig själv igen. Jag vet att det är lite tråkigt när det inte blir någon lunch eller middag, men jag ska försöka gottgöra det imorgon med åtminstone middag. Så här är livet ibland för en hårt arbetande student :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0