Fruktomelett med vaniljkesella och nötter

Jag ska hädanefter alltid gå efter känslan och aldrig bestämma att jag ska äta något bara för att. Åtminstone inte när det kommer till helgfrukosten som för mig är mer helig än något annat. Idag kom jag på att jag skulle göra en omelett som jag skulle ha frukt i och äta med vaniljkesellan jag har hemma. Började dock dagen med en joggingtur, sen en härlig dusch och ja, jag hade av nån anledning bestämt mig för att jag ville ha kiwi i omeletten och det hade jag inte hemma. Så handla gjorde jag och sen, äntligen, skred jag till verket.

Blandade 2 ägg med en skvätt sojamjölk, kanel och linfrön och hällde allt i en stor och het stekpanna. Ganska snabbt hällde jag på frukten som var hackad kiwi, sharonfrukt och mango, för att det skulle gotta in sig ordentligt i äggsmeten.
När det var klart toppade jag alltså med vaniljkesella och dessutom hackade hasselnötter och tro mig, det var ren och skär njutning. Perfekt lördagsfrukost! Solen strålar ute idag också, det är närmare nollgradigt och humöret är på topp. Sköna sköna helg!




Kommentarer
Postat av: Molly

mums vad gott det låter :)

hoppas att din helg har varit bra :)

ser du robinson nu? det gör jag :)

du får ha en fortsatt bra kväll och helg :)

kram kram

2009-03-21 @ 20:42:30
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0