En dag på stan

Pust. Minst sagt. Först gick jag in till stan och mötte upp mina kompisar. Sen började flängandet. Först var vi på Lagerhaus där jag hittade flera fina saker, åh vad jag älskar det stället. Jag har precis börjat följa en del recept med amerikanska mått och ibland känns det lite jobbigt att ändra om till svenska. Vad hittar jag på Lagerhaus om inte mått i amerikanska cup?! Och galet söta i rosa och hjärtformer. Hittade även en söt rosa godis/snacksskål som det stod mitt namn på, och det jag kom dit för att köpa, ramekins, små formar som man kan göra tex creme brulé i.

Mycket nöjd med det så gick vi vidare till Clas Ohlson. Där köpte jag rätt tråkiga, men nödvändiga saker. Superlim till mina stackars sönderfallande gympaskor och batterier till mp3-spelaren. Sen var vi väl i en miljard affärer till innan vi gick till Sushibar och beställde en hiskeligt dyr lunch. Men god var den iallafall. Och jag som bara måste gå på toaletten innan jag äter insåg att de inte hade nån toalett, så jag sprang iväg till en galleria längre bort, bara för att inse att de börjat ta betalt för toalettbesöken och utan pengar som jag var så fick jag snällt springa tillbaka och hämta. Suck. Inte direkt det man har lust med när magen kurrar. Tur det inte var varm mat då iallafall.

Sen fortsatte vi flänga runt i affärer och nästa fynd blev på Skopunkten, som är en mycket farlig butik för den som älskar skor. Jag är egentligen inte en skogalning så ni kan förstå exakt hur farlig den är då till och med jag kom därifrån med ett par. Men finskor behöver jag och fina, det var dem. När jag sen till slut kom hem så var det bara att tömma väskan och gå iväg till ica maxi och handla inför middagen på fredag, för idag är enda tillfället jag skulle hinna. Apoteket blev det också och nu är jag seriöst utfattig. Så här skulle det ju inte bli. Men jag borde veta bättre, faktiskt. Jag är en människa som impulsköper och ska därför inte släppas lös på stan när ingen medveten om min situation håller mig under uppsikt. Nåja. Ni ser ju vilka fina saker jag fick tag i iallafall, jag får titta på dem när jag äter gröt till middag hela sista veckan i mars.



Söta, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0