Dagens desserter

Det är en utmaning att jobba med godsaker en hel dag, det doftar ofantligt gott från alla håll och kanter, och provsmakningar blev det en hel del av om man säger så. Så här mitt i veckan tar det emot lite, mitt på dagen osv, men man behöver ju inte äta en hel skål av allt direkt :) Jag och J bakade choklad tarte, verkligen otroligt god och krämig chokladdessert. Övriga har jag inte fullt så stor koll på, men jag håller mig till talesättet "bilder säger mer än tusen ord" ;) Det är en del bilder så jag lägger några som miniatyrer så får ni klicka dem större om ni så önskar.


Sufflé med äpple & hasselnöt, ostkaka, butter and bread pudding.

Våran choklad tarte.

Choklad tarten i sin helhet, en slags äggdessert? med hallon och en till sufflé med bl.a. hasselnöt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

åh så gott!



sv: jamen precis. intetsägande var ett perfekt ord som beskrev det! vilken underbart klok lärare du hade, som sa sådär om lapparna på ryggen. bra av henne! för hur kul är det egentligen att få höra att man är snäll... eller ja, det är väl iof trevligt. men eftersom snäll är så himla intetsägande (som sagt) så känns det lite fantasilöst. det är väl mycket bättre att få ordet "härlig", "omtänksam", eller "varm"? :-)

2009-03-30 @ 23:53:44
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0