Äppelgröt med rostad kokos

Mycket äpple blir det nu, men de jag har är stora som jag vet inte vad, så det är bara att gnaga i sig. Äppelbitar fick koka med i gröten idag, tillsammans med linfrön och ett hackat torkat fikon. På gröten hade jag mer äppelbitar och så rostade jag lite kokos som kanske kunde bidra med lite semesterkänsla (helg), men till min stora besvikelse kände jag inte mycket av smaken så antingen får jag rosta dem mer nästa gång eller helt enkelt ha en större mängd. Hur som helst, en müslitoast med messmör, prästost, ruccola, groddar och tomat till. Kombinationen messmör och ost är kanon måste jag säga!

Idag är sista dagen på kursen och vi avslutar vårat grupparbete om S.M.A.R.T.-mat. Vi ska laga till bland annat lamm idag och bilder hoppas jag kunna dela med mig av senare. Ha en bra dag alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0