Alpmüsli med hallon och äpple

Idag blev det alpmüsli igen, men igår när jag gjorde grynblandningen (havregryn+sojamjölk) så hade jag också i ett hackat torkat fikon, lite hackade mandlar, kanel och en nypa salt. Det gav helt klart mer smak till blandningen. Serverade som vanligt med yoghurt och sen också med hackat äpple, hallon och ringlade lite honung över. Till åt jag en fröig-halva med leverpastej, keso, sallad och zucchiniskivor. Grymt god frukost och en bra uppladdning inför en lång dag som väntar. Idag gör vi premiär i köket, så nu blir det andra bullar! Nervös är jag, och det hela började inte bra då jag fick min kockrock i strl 52 och jag hade beställt 46.. jag ska få en ny, men jag får ha den här stora tills vidare. Kockklänning kanske blir den nya grejen :)




Kommentarer
Postat av: Matilda

"idag gör vi premiär i köket"? nu har jag inte hängt med känner jag... ska du börja jobba som kock på nytt ställe? :-)



japp japp, vårfågelkvitter! så härligt så! men idag har de nog gått och lagt sig igen...för nu yrar snön utanför fönstret. fy!

2009-03-24 @ 15:46:17
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0