Ugnspannkaka med bönsallad

Det är definitivt en utmaning att laga nya maträtter när jag har begränsat med råvaror, men jag gör mitt bästa. Idag gjorde jag ugnspannkaka av sojamjölk, ägg, vetemjöl, pofiber och riven morot. Det fanns inte ett endaste gram fullkornsmjöl här så pofibret var det bästa jag kunde få tag i. Till gjorde jag en bönsallad på blandade bönor, gul och röd tomat, fetaost och mango chutney. Ingen smaksensation, men en fullt godkänd middag.

Nu har jag avverkat alla introduktionsdagar på jobbet så imorgon förmiddag åker jag tillbaks till Umeå för att ta det lugnt och bara må gott. Träna det jag vill, göra vad jag vill och framför allt bara ha mig själv att tänka på. Det kändes lite surt att direkt behöva lämna nya lägenheten, jag som längtat så mycket efter att få vara själv.. men nu blir det iallafall en vecka av lugn och ro. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0