Tropisk salsa-pasta

Förra sommaren var min mamma så gullig att hon köpte en påse med torkade sojagrytbitar och nu såg jag att det fanns iallafall en halv påse kvar, så det passade bra med lite av dem till middagen. Jag kokade pastaskruvar och sojagrytbitarna tillsammans och under tiden strimlade jag zucchini, delade upp broccoli i mindre bitar och hackade gul lök. Detta stekte jag tillsammans och kryddade med örtsalt, chilipulver och svartpeppar. När sen pastan och sojabitarna kokat klart hällde jag ner även det i stekpannan. I med tropical chunky salsa, en skvätt havregrädde och soja, röra om och så var det klart. Gott och kryddigt, precis som jag vill ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0