Top chef masters

Lysande. Fullkomligt lysande. Jag vet inte om ni ännu har upptäckt Top chef, en reality show där kockar får tävla i matlagning där en till slut står kvar som vinnare efter ett större antal utmaningar. Nu har de tagit konceptet ett steg längre. De har bjudit in stjärnkockar som tävlar mot varandra, och vinsten är 100 000 dollar till ett välgörande ändamål som de själva valt. Jag satt som ett ljus framför första avsnittet och njöt i fulla drag. Det som är intressant är att de jobbat i branschen så länge och kan så mycket, men gör fortfarande en hel del fel. Det är skönt att veta det, speciellt för mig som är nybörjare och ska ge mig in i det här på allvar om bara ett år.

I första avsnittet var det fyra stora namn i restaurangbranschen och en av dem kände jag igen sen tidigare och han blev också min favorit; Hubert Keller, en riktigt grym kock med en otrolig självdistans. Vill ni se matlagning på hög nivå kan jag verkligen rekommendera att ni ser det här programmet. Jag är fast.


Hubert Keller

Bild

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken kanal och tid????

2009-06-26 @ 18:50:51
Postat av: Eva-Stina

Jag vet faktiskt inte om de ens kommer börja sända det programmet i Sverige, men top chef har ju börjat visas så det är inte omöjligt. Jag såg avsnitten via nätet och det har bara visats tre avsnitt i USA, så jag antar det dröjer ett längre tag innan de når hit, tyvärr.

2009-06-26 @ 21:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0