Stekt vitfisk med krämig grönsaksbulgur

Alaska pollock fick stå för proteinkällan idag och bulgur för kolhydratkällan. Bra fett fick jag också med i form av avokado och valnötter. Fiskbiten smaksatte jag med citronsaft, örtsalt, svartpeppar och..ja, det blev dragon. Varför? För det var den enda av två örtkryddor som fanns och Oregano förknippar jag för mycket med pizza. Man tager vad man haver. När jag kokat klart bulgur blandade jag ner grovriven morot, tärnad zucchini och en dressing gjord av kesella, sojadryck, cironsaft, örtsalt, svartpeppar, dragon och en aningens cayennepeppar. Detta la jag upp på tallriken tillsammans med skivad tomat och avokado, skivade fisken i 1 cm tjocka skivor och toppade med grovhackade valnötter. Mums! Jag kan dock avslöja att maten inte såg ut som på fotot då jag skulle äta.. jag var så hungrig så jag skar upp allt i småbitar och blandade om så det blev lättare att äta ;)

Vilken mardrömsdag jag haft för övrigt. Fjärde dygnet med för lite sömn, fjärde arbetsdagen, mina knän är trasiga efter allt traskande och det bultar i vaderna. Utöver det så gjorde jag diverse misstag idag, speciellt ett som verkligen knäckte mig. Jag hatar när jag inte gör ett bra jobb, jag mår dåligt länge efteråt och har såna gnagande skuldkänslor. Det är ett sånt viktigt jobb och för mig är det prio ett att göra det så bra som möjligt, helst perfekt om det gick. Suck. Hur som helst, jag har bara slappat framför tvn sen jag kom innanför dörren och det var så skönt att inte lyfta ett finger, titta på de program som var bra och läsa i min braiga bok i reklampauserna. Nu är det vila i tre dagar, skoja inte att jag behöver det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0