Stekt palt med messmör- & linsröra

Min gulliga mamma lagade palt för någon dag sen som hon kom hit med igår, så idag tog jag en av dem, skar i den i bitar och stekte i lite smör. Jag gillar inte att äta bara palt då jag inte får i mig något protein (jag äter inte fläsket), så därför kom jag på att jag skulle göra en linsröra. Först stekte jag gul lök tillsammans med linserna och därefter fyllde jag på med vatten och lät det koka i ca 10 minuter så linserna blev mjuka. Medan det kokade smaksatte jag med örtsalt, vitlöks- & chilisås, gammeldags messmör och sojamjölk. Detta fick puttra tillsammans tills vätskan reducerats något och röran blev krämig. På slutet hade jag också i tärnad zucchini.

Det blev alltså stekt palt, linsröran, broccoli och en sked av mammas lingonsylt. Jag vet att linsröran hade konstiga smakkombinationer, men det var verkligen jättegott! Jag hade själv inte provat det innan, så visst var det en chansning. Alltid lika roligt när chansningarna går hem ;) Jag kan tänka mig att linsröran fungerar utmärkt till bulgur/ris/pasta också, något sånt får det bli nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0