Redan less

Det har blivit lite väl mycket gröt den sista tiden och trots att det inte gått så lång tid så är jag redan trött på det. Jag inser att jag inte kommer klara av att äta det mer än en gång varje dag. Frågan är då vad jag ska äta istället? Som jag tidigare påpekat så har jag inte den största summan pengar på mitt konto just nu och de ska räcka i en månad till. Billiga alternativ finns det ju en del av och nu får jag göra mitt bästa för att dessutom göra något gott av det hela. Middag idag blir dock något av kyckling, då jag köpte en påse med filéer i början då jag kom hit, då jag fortfarande trodde jag var rik. Jag vill passa på att påpeka att rik i det här sammanhanget är väldigt relativt. Jag är rik när jag kan köpa grönsaker till alla mina måltider utan att behöva leva på nudlar sista veckan i månaden, till exempel. När jag sen gifter mig rikt, vinner på triss eller/och får patent på min genialiska uppfinning så pratar vi om en helt annan form av rik.

Idag blev det, i ren protest till min ogenomtänkta grötkost, fil, äpple, sharon, dadel, havrefras och en rostad lantbrödsskiva med gammeldags messmör, keso, sallad och tomat. Inga bilder tyvärr, men nu blir det skärpning. Det må vara sommar, men jag vill inte ta ledigt från bloggen. Inte helt. Det är lite solpaus här idag så snart blir det en joggingtur och dessutom lite styrketräning. Ledig i två dagar, nästan så jag hellre hade jobbat faktiskt. Om ni var här skulle ni förstå vad jag menade.

'
Något jag längtar tillbaka till, mitt nya rum i Umeå.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

svar: jag vet inte ;D men jag antar det, får fråga pucken sedan ;P

2009-06-23 @ 10:31:34
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: Daniel

Har inte följt din blogg heller, men jävlar vad din mat ser god ut :)

2009-06-23 @ 14:13:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/jodasaatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0