Midsommar och födelsedagsfirande

Min mammas födelsedag infaller med jämna mellanrum på midsommar och i år var ett sånt år. Trots att de lovat oväder i hela Sverige (bortsett från typ Umeå som jag just hade lämnat..nej, nej, inte bitter) så klarade vi oss rätt bra. Molnigt, visst, men lite sol fick vi emellanåt och det kom bara någon kort skur under dagen. Vi åt en massa godsaker under dagen också, då det alltså både var midsommar- och födelsedagsfirande. Prinsesstårta till eftermiddagskaffet, grillad kyckling (för min del) med hemmagjord potatissallad av färskpotatis, ättiksgurka, oliver, rödlök, vitlök, äpple, senap och turkisk yoghurt. Riktigt god var den, och jag kan inte ens ta åt mig äran, mamma gjorde den :) Senare på kvällen åt vi mammas goda rabarberpaj med vaniljgrädde och en sån där köpescheesecake med "bärkräm" på. Jag var väldigt skeptisk till den, då jag är van vid att allt man köper färdigt smakar skräp (såvida det inte kommer från ett konditori förstås), men den var helt ok, till och med...god.

Idag är vi tillfälligt inne i Strömsund, då mina föräldrar ska hämta lillebror och hans flickvän från Kina på tågstationen i Östersund, så jag passar på att blogga lite nu när jag har chansen. Snart dags för middag också, så det kan tänkas att det till och med blir två blogginlägg idag ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0