Laxfilé med färskpotatissallad

Igår gjorde jag ett klipp på ica då jag hittade billiga laxfiléer, så idag lyxade jag till det med en av dem till middag. Den här gången tog jag äntligen tag i det och tillagade den i ugnen, i ett foliepaket med bara örtsalt och svartpeppar som krydda, på 120 grader i 20 minuter. Det ser verkligen ut som den är rå när man tar ut den, men den faller isär bara man petar lite på den, helt perfekt! Den bara smälte i munnen, precis som det ska vara.

Till laxen gjorde jag en färskpotatissallad (färskpotatisen är ju löjligt billig nu dessutom) av färskpotatis, zucchini, körsbärstomater och en dressing av kesella, sojadryck (för konsistensen), pepparrot, örtsalt och svartpeppar. Sallad och broccoli blev det också och jag behöver väl egentligen inte ens säga det, men det blev galet gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0