Keso & kesella med blåbär

Att jag inte tänkt på det förut. Min mamma är en hejare på att plocka bär och oftast gör hon aldrig slut på allt hon plockar under året, därmed finns det en hel del undanstoppat i frysen. Mycket riktigt, där fanns både det ena och andra och till min stora glädje - blåbär. Det är det norrländska guldet för mig och mycket godare än hjortron tycker jag. Jag tog med mig en stor kopp och nackdelen var att de inte var rensade, men vill man äta gott så får man offra sig lite. När det var klart blandade jag de tinade blåbären med en stor klick av både kesella och yoghurt, sötade med vaniljsocker och strödde müsli och mandel ovanpå. Till åt jag en rostad lantbrödskiva med philadelphia, mosad avokado, tomat och örtsalt. Supergod frukost!




Kommentarer
Postat av: missh

Åhhh, lyllos dej som har frysen full me "gratis" bär!! Lyx! Önskar jag hade det ;)

2009-06-30 @ 14:38:35
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0