Kaffe och te

Två drycker som jag dricker en del av och allra mest kaffe. Fram till nu har jag undrat hur i hela friden jag inte blivit uttorkad för längesen, då jag inte klarar av att dricka vanligt vatten (det är ju inte gott). Tidigare har man ju sagt att att både kaffe och te är vätskedrivande och att den sortens vätska egentligen inte räknas till de 2-3 liter vatten man ska dricka på en dag. Idag skriver de i DN att ny forskning visar att det inte alls är så och att det t.ex. måste vara riktigt höga doser med kaffe för att det ska vara vätskedrivande. Eftersom det var en forskning med stöd från det brittiska tesällskapet så fokuseras det mest på te och dryckens hälsoeffekter. Det ska till och med vara nyttigare än vatten.

DN: Te och kaffe är inte vätskedrivande



Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0