Jagad

Telefonförsäljare och blodsugande radiotjänst-människor verkar ha gaddat ihop sig och bestämt sig för att trakassera mig. Fyra uppringningar på två dagar. Jag är hur som helst väldigt nöjd över att jag numera aldrig svarar när jag får samtal från okända nummer, det är alltid ett olycksbådande tecken. Tydligt blev det nu iallafall, då jag googlade numren.

Även om jag faktiskt för en gångs skull inte har en tv att ljuga om att jag inte har så vill jag inte prata med radiotjänst. Kanske delvis för att jag en gång förut bodde i korridor och heller inte hade en tv, men åkte dit på att betala för att det fanns en i allrummet. Jag har svårt att tro att det är meningen att 10 personer ska betala full tv-licens för en och samma tv. Hon jag pratade med kanske var bitter och helt enkelt hade lust att sätta dit någon, lagligt eller inte. Vad vet jag. Prata med dem tänker jag i vilket fall som helst inte göra. Onda människor. Finns det något jag vill se på svt så är det dessutom gratis i efterhand på svt.se.

Vad gäller telia så orkar jag inte lyssna i tio minuter på någon som försöker övertala mig att byta från ett superabonnemang till ett som är skräp och samtidigt på något sätt få det att verka oerhört vettigt. Ja, de som är bra på det. Jag fick en tidningsförsäljare på mig en gång, för en lokal tidning. När han hade tömt alla sina argument, trodde jag, så kom han med det absolut sämsta, då jag precis förklarat att jag läste nyheterna på internet: "men tänk då om du spiller kaffe på din laptop och den går sönder! då har du förlorat flera tusen, den här tidningen kostar bara 5 kr per dag!" Så oerhört fånigt, och jag tänkte på det varje gång jag därefter bläddrade i nyhetstidningen...


Brrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0