Het bläckfiskspasta

Jag undrar om inte temat för den här veckan får bli "saker som jag inte tidigare provat"? Isåfall ett mål om dagen, det finns ju gränser. Idag blir det dock två måltider med en ingrediens jag aldrig tidigare provat. Till lunch idag köpte jag en burk med bläckfisk i sitt eget bläck. Jag tyckte dock bläcket verkade lite läbbigt så jag sköljde av det ordentligt. Först stekte jag gul lök, riven morot och champinjoner, som jag kryddade med en het chili & vitlökssås och citronpeppar. Till kokade jag pastaskruvar som jag sen blandade ner de stekta grönsakerna i. I med en klick kesella, fetaost och körsbärstomater, upp med allt på en tallrik täckt med andalusisk salladsmix och sist men inte minst - bläckfisken.

I det stora hela var det grymma smaker med perfekt sting från chilisåsen. Bläckfisken var jag lite skeptisk till då den hade en besk eftersmak och var något segtuggad. Efter ett tag vande jag mig dock vid smaken och då var det ändå ok. Jag kommer dock inte köpa bläckfisk igen, åtminstone inte förrän det gått ett tag och jag glömt att jag inte var överförtjust i det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0