Flingfrukost

Om man kan kalla havrefras för flingor..det är väl snarare kuddar. Jaja, petitesser :) Idag är sista dagen som vakna med the voice sänder via tv så jag var bara tvungen att kliva upp tidigt och sätta mig med frukosten framför tvn, som så många andra mornar. Det är farligt när nånting så obeständigt blir en del av min vardag, vissa vanor är ju rätt jobbiga att bryta. Det finns risk för att det här låter lite patetiskt, men det må vara hänt. Nu blir det pocketläsning för hela slanten resten av sommaren. Finns det nåt mysigare än att ligga på en filt i solen och bli djupt försjunken i en riktigt bra roman?

Frukosten blev iallafall yoghurt, banan, äpple, dadel, paranöt och havrefras, plus en skiva fullkornsbröd med keso, rökt kalkonpålägg och tomat. Det är verkligen underbart nu när det börjar finnas svenska tomater, de smakar hundra gånger bättre än de utländska. Synd att de kostar därefter också.. men det får det vara värt. Nu ska jag duscha och sen blir det en lång promenad i solen. Ja, det är faktiskt sol, trots smhi:s löfte om regn de kommande tre dagarna. Bäst att passa på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0