Falafel med pasta i tomatsås

Vilken dag! Den började med att jag och Katarina gick in till stan vid nio. När vi kom dit satt vi först på ett café och drack kaffe till ungefär halv elva, sen shopping fram till halv 12. Därefter åt vi lunch på Invito, en restaurang som jag ändå hört en del bra om tidigare, men där jag själv aldrig ätit. Tyvärr var det en nitlott.. jag beställde hoki med räkor, potatis, pepparrot, dill och skirat smör, Katarina beställde fläskfilé med krämig pasta. Min rätt bestod av en liten fiskfilé, fem räkor och tre ynkliga potatisar. Pepparroten kände jag knappt av. Katarina fick krämig pasta med några, knappt, synliga, fläskfilébitar. Utöver detta var maten inte kryddad över huvud taget. Då kan jag stryka ännu en Umeå-restaurang från listan. Tyvärr glömde jag fota det hela, men med tanke på hur tråkigt det såg ut så gör det kanske inte så mycket.

Efter det shoppade vi i ytterligare 2,5 timme innan vi, helt slut i benen, slog oss ner på ännu ett café för en stärkande kopp kaffe. Dit kom strax därefter också två vänner från Luleå och gjorde oss sällskap i ca 2 timmar. Snacka om heldag på stan. Jag som skulle ut och springa får nog tänka om, träningen får vänta till imorgon. Istället blir det nog ett skönt fotbad, ansiktsmask, fila lite naglar och se på någon bra film. Regnet öser ner, så det kunde inte passa bättre.

Eftersom jag kom rätt sent hem så var jag hungrig som en gnu (den snåla lunchen bidrog väl också) så fick det bli nutanas kryddiga falaflar till middag. Som tillbehör gjorde jag fullkornspastaskruvar med en sås av vitlök, lök, champinjon, zucchini, krossade tomater, sambal oelek, tomatpuré och en klick kesella som jag sedan blandade ner pastan och lite blandsallad i. Till sist toppade jag med rostade sojabönor och det blev en riktigt god middag! Däremot tror jag det hade blivit ännu bättre om jag haft matlagningsgrädde istället för kesella, men man kan inte ha allt i kylskåpet när jag snart ska iväg igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0