Dinkelgröt med keso & vaniljyoghurt

Jag hittade en hel del saker när jag flyttade som jag glömt bort att jag hade, t.ex. dinkelgrötsblandningen från Saltå kvarn. Den innehåller bland annat linfrön och torkade fikonbitar. Till gröten hade jag keso, nektarin, mandel och hasselnöt och vaniljyoghurt. Under frukosten började jag se senaste Indiana Jones-filmen och var bara tvungen att se den klart. Måste säga att den innehöll alla element man kan förvänta sig. Gisslandrama, äckliga dödliga kryp i miljontals, dödskallar, en hemlig bortglömd skatt i ett avlägset land och icke att förglömma - kärlek. Jag undrar bara hur de gjorde för att få Harrison Ford att se så ung ut..men numera går det väl att fixa det mesta. Hur som helst, besviken blev jag inte, jag fick ju precis vad jag förväntade mig. Ibland vill man bara ha det sådär förutsägbart. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0