Bulgursallad med skaldjur

Jag har insett att jag är väldigt bortskämd med billig mat i Umeå. Mitt matglada jag fick sig en snyting i samma stund som jag gick in på konsum här på hemorten. Det är helt sinnesjukt vad de tar höga priser! Det värsta är ju att de kan, det finns ju bara två matbutiker här med ett hyfsat sortiment. Som tur var har ica lite mer humana priser, men trots detta så blev det dyr matshopping och det finns inte en chans att jag ska kunna äta precis det jag vill hela sommaren, som jag faktiskt tidigare har gjort. Jag ska aldrig mer klaga på att mat är dyrt i Umeå.

Idag var jag dock lite stressad, orkade inte tänka ekonomisk och köpte således det jag kände för. Det må ha svidit i kassan sen, men jag fick en god middag iallafall och enkel sådan. Jag gjorde en sallad av bulgur, riven morot, champinjon, körsbärstomat, avokado, blandsallad, kräftstjärtar i en röra av kesella, yoghurt och mango chutney (vad annars) med hackad valnöt på toppen. Grymt gott, funkar alltid.

Just nu lånar jag min fars bärbara och det krånglar lite med bildfixandet.. men skam den som ger sig, jag fick till det till slut. Imorgon kanske det till och med blir en frukostbild :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0