Småbygdsdrama och svenska gubbar

Efter ett ärende på "byn" bestämde jag mig för att traska ner till hembygdsgården och se om det var något särskilt på gång. När jag närmade mig ingången kom helt plötsligt 2 stora hästar springandes emot mig. Jag kände hur hjärtat nästan stannade men som tur var hann hästarna stanna först, några meter framför mig. Uppenbart var iallafall att de inte skulle springa omkring där, utan att de förmodligen hade rymt. Strax därefter kom en tant fram som såg fundersam ut och vi var överens om att man borde kontakta någon.. så ja, jag ringde 112 ( där blev jag av med min sos alarm-oskuld) och konstaterade för polisen att två hästar sprang omkring på samhället. Hon jag pratade med lät måttligt intresserad och sa att de skulle göra vad de kunde. Ca 20 minuter senare såg jag dock någon som förmodligen var ägaren leda bort två infångade hästar, så dramat är numera ett minne blott. Ja ni ser, det händer saker även här :)

När jag upptäckt att det inte fanns något alls att se på hembygdsgården så gick jag på ica och handlade. För första gången i sommar hade de svenska jordgubbarna inte ett pris som indikerade på någon form av guldplätering, så jag köpte faktiskt en låda. Tyvärr var de inte särskilt goda och söta, men det varma vädret har väl inte hunnit göra sitt än skulle jag tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0