Lax med kokos & ananassås

Försökte mig på nåt lite roligare idag, det är ju trots allt lördag. Jag ugnsstekte lite grönsaker (paprika, fänkål, gul lök, vitlök) som jag ringlade rapsolja över och kryddade med örtsalt, svartpeppar, skurna fänkålskvistar och paprikakrydda. Jag kokade också röd quinoa och under tiden blandade jag kokosmjölk och med sambal oelek, en sked tropisk chunky salsa, örtsalt, en skvätt vatten och ananasbitar. Detta fick sjuda ett tag för att få igång smakerna. Därefter la jag ner en laxfilé som fick sjuda med i såsen tills den var klar. De ugnsstekta grönsakerna skar jag i mindre bitar och blandade med quinoan, såsen hällde jag först över tallriken med ananasbitarna längst ut. Quinoan i mitten, laxen i bitar ovanpå och som pricken över i, lite fler fänkålskvistar. Jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0