Amerikanska pannkakor med jordgubbar & glass

En rätt kunglig frukost om jag får säga det själv. Efter en joggingtur i solen stekte jag pannkakor på amerikanskt vis. Detta recept innehöll 2,5 dl vetemjöl, ½ tsk salt, ½ msk socker, ½ msk vaniljsocker, 2 tsk bakpulver, 2 msk smält smör, 2,5 dl sojadryck och 1 ägg. Jag blandade först ihop de torra ingredienserna, blandade sedan ihop det smälta smöret med sojadrycken som jag sen vispade ner i mjölblandningen. Sist hade jag i ägget. När man gör såna här pannkakor ska de vara ganska små, så det räcker med max 1 dl smet till varje pannkaka. När det börjar bli bubblor på pannkakorna är det dags att vända. Se till att stekpannan är helt uppvärmd innan ni steker, för är man otålig som jag så får de första pannkakorna ingen färg :)

Till pannkakorna åt jag sen jordgubbar och carte d'ors stracciatella-glass som är deras absolut bästa tycker jag. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0