Lång dag

Det känns lite bättre nu än det gjorde imorse, var så trött och stressad då. Seminariet gick inget vidare, men det gjorde det inte för särskilt många så det var inte så hemskt som jag trodde. Efter lunch hade vi en lång labb också, som var urtråkig, iallafall för våran grupp. Andra fick räkna ut hur mycket 3000 kalorier var av olika saker. Potatis kan man ju räkna ut själv att man måste äta groteska mängder av för att komma upp i den summan, men när de ställde fram en skål med geléhallon började man fundera. Det såg ut som en normal mängd man äter en lördagkväll. Och det ska man för den sakens skull inte undvika, kroppen bryr sig inte om man äter över energibehovet en dag i veckan. Men det var en tankeställare, även för mig som brukar ha stenkoll på mängd och innehåll. En sak kan jag iallafall säga, jag slösar inte bort mina unnardag på en stor hög med läskiga geléhallon. Choklad is the shit. Och naturgodis. Och glass. Och ja.. jag har visst många favoriter.

Var farligt hungrig när jag kom hem med en tidig lunch och inget mellanmål under dagen, dålig planering kallas det. Lyckades hålla mig till hälsosam mat ändå som idag blev en böngryta med zucchini, champinjoner, krossade tomater, gul lök, stora vita bönor, basilika, sambal oelek, buljongtärning och blandsallad som jag serverade med en slags svamppasta jag köpte för några år sen på GI-boden i Stockholm. Den är faktiskt god även om den ser lite suspekt ut. En klick keso fick göra maträtten sällskap och som efterrätt blev det en supergod sharonfrukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0