Dagen i stort

Jag traskade alltså in till stan efter lunch. En rätt härlig promenad i någon stackars minusgrad. Måste ha gått ganska fort för jag gick om ett antal personer innan jag till slut var framme. Jag antar att jag fått in vanan sen jag började med morgonpromenaderna igen. När jag väl kom in till stan var jag rätt slut och inte alls lika taggad att gå runt och härja i butikerna. Så jag härjade lite halvdant på MQ och plockade på mig det jag tyckte kunde funka. Inget av det jag tog med mig tyckte jag var jättesnyggt, vilket säger en del om hur mycket jag gillar det där stället. Det var märken på kläderna som jag aldrig hört talas om förut och som var onödigt dyra dessutom.

Till slut blev jag less och när jag hittade en kjol som inte såg helt förskräcklig ut så köpte jag den enbart för att bli av med presentkortet och aldrig behöva gå dit igen. Innan nästa jul ska jag säga till i god tid om att jag vill ha ett presentkort på h&m. H&M! Där får jag tre-fyra plagg för kostnaden av den kjolen. Som jag dessutom insåg att jag inte riktigt passade i när jag kom hem. Nån som vill köpa? Jag skickar bilder.

Efter det var det tänkt att jag skulle köpa hårfärg, lite finare brevpapper och lite ingredienser till dagens middag. Jag lyckades med sistnämnda, för sen var jag så less på folk. Det är ju ekonomisk kris för tusan, vad gör folk på stan?? Den enda gången jag inte blev irriterad av att behöva snigla fram bakom någon var när en tjej med kryckor gick framför. Det kunde hon helt enkelt inte rå för, inte såvitt jag vet iallafall.

Middagen är alltså överstökad och ikväll väntar ett möte med en person jag aldrig tidigare träffat och jag är nervös för första gången på väldigt länge. Det bådar gott. Att jag är nervös alltså. Det faktum att jag är nervös kommer snarare att sabotera för mig och jag kommer förmodligen hinna förolämpa honom inom 2 minuter. Men den som lever får se. Om jag lever så lovar jag att berätta hur det gick. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0