Vitaminer och mineraler

Redovisningen avklarad, det gick väl ok, bortsett från att en i min grupp rabblade upp all text han hade på papperet så jag hann drömma mig bort nån helt annanstans, och det såg ut som att resten av klassen gjorde det också. Men det kändes inte som att det här var jordens viktigaste redovisning heller, med 2 utsatta dagar för förberedelser och med ett pm på max 2 sidor. Hur som helst. Vi redovisade om vitaminer och mineraler och innan vi drog teorin så lagade alla fem grupper en varsin måltid ur en av gruppmedlemmarnas matdagar, då vi gjorde kostdatan. Vissa fuskade och hittade på nya rätter, så de hade lite roligare varianter. Här kommer iallafall bilderna.


Min grupps maträtt. Lövbiff med fullkornspasta, pesto, sambal oelek, vitlök, rödlök och kesella.. och lite väl mycket salt för min smak.

Klart godaste. Caesarsallad, då med kycklingfilé, krutonger, sallad, bacon, champinjoner, lök, dressing och lite andra prylar.

Pannbiff tror jag det var, med stekt lök, potatis, brunsås och lingonsylt. Klassisk husmanskost.

Kycklingfilé med ris, stekta grönsaker och en creme fraiche-sås med sweet chili.

Vissa tog i ordentligt. Vininkokta musslor tillsammans med pasta, rotfrukter och persilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0